NetOnNets Klubbhyllan hyllad som Årets lojalitetsprogram i Retail Awards

NetOnNets Klubbhyllan hyllad som Årets lojalitetsprogram i Retail Awards

NetOnNets lojalitetsprogram Klubbhyllan utsågs till Årets lojalitetsprogram vid den digitala galaupplagan av Retail Awards, som genomfördes via direktsändning på nätet från Waterfront i Stockholm under måndagseftermiddagen. Bland de 39 finalisterna korades totalt 13 vinnare, alla noggrant granskade och utsållade av jurygrupperna.

Med bas i sin utmanarposition har NetOnNet alltid ett starkt fokus på kunden. En av de grundläggande komponenterna i företagets CRM-fokus är kundklubben och lojalitetsprogrammet Klubbhyllan. Klubbhyllan startades med utgångspunkt i affärsidén “att alltid erbjuda lägsta pris till alla” och är (troligen) den första svenska kundklubben helt utan rabatter och bonusar. Istället har klubben som uppgift att göra det enklare, roligare och smartare att handla hos NetOnNet än hos konkurrenterna.

- Vi är väldigt glada över den här utmärkelsen, säger NetOnNets marknadschef Carola Tiberg, och fortsätter: - Vi har skapat en unik kundklubb genom att gå vår egen väg från första dagen. När andra retailers boostar sina kundklubbar genom att köpa lojalitet med hjälp av rabatter och bonuspoäng är vi stolta över att ha byggt upp en stor kundklubb genom att erbjuda helt andra mervärden. Via Klubbhyllan vill vi hjälpa kunderna att göra bra köp och bjuda på guidning och inspiration, och här bygger vi kundlojalitet och kundnöjdhet från grunden.

Detta är något som juryn tog fasta på i sin motivering: ”I en prispressad bransch särskiljer sig Klubbhyllan och Netonnet med ett lojalitetsprogram som uteslutit rabatter och bonusar.”

- Vi engagerar våra olika kundsegment med hjälp av relevant kunddata och kundinsikter och arbetar med automatiserade program och AI-drivna segmenteringar för att hela tiden ge det mest relevanta innehållet till våra medlemmar. Hos oss står kunden alltid i fokus, och detta är resultatet av ett lagarbete som involverar hela organisationen, varje dag. Idag kan hela NetOnNet fira! säger Martin Richardsson, CRM- och e-handelschef på NetOnNet.

Om Retail Awards
Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och branschtidningen Market för att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln. Vinnarna i de 13 kategorierna utses av namnkunniga jurygrupper och presenterades på Retail Awards-galan den 21 september. För mer information, besök gärna www.retailawards.se.