Nextory uppdaterar varumärket med nytt koncept och lanserar reklamfilm

Nextory uppdaterar varumärket med nytt koncept och lanserar reklamfilm

Boktjänsten Nextory uppdaterar nu varumärket med det nya konceptet “Don’t stay on the same page”. Startskottet för konceptet blir lanseringen av kampanjen “Follow another story” med flera reklamfilmer som kommer rullas ut i både Sverige och Finland.

Nextory är en app med ljud- och e-böcker som grundades i Sverige 2015 och som nu är en av de snabbast växande tjänsterna på den svenska och finska marknaden.

– Vi är övertygade om att det är när vi inte är “on the same page” som nya tankar och idéer skapas. Världen drivs framåt när vi tänker annorlunda och vågar utmanar status quo, säger Elin Bäckman, CMO på Nextory.

Konceptet är framtaget av Nextory i samarbete med Nord DDB. Filmerna har producerats tillsammans med Nord DDB och produktionsbolaget Swim Club och kommer bland annat att sändas på TV4 i Sverige och MTV i Finland.

– När vi gillar något online ser algoritmerna till att liknande saker dyker upp om och om igen. Om vi gillar en åsikt matas vi med samma åsikter. Det är lätt att bara fastna i flöden och i filterbubblor. Att intrycken blir för likriktade och konserverande och att det faktiskt hämmar vår individuella och gemensamma utveckling. Nextory vill att du bryter dig ur bubblan och upptäcker andra stories, säger Andreas Dahlqvist på Nord DDB.

Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015 av Shadi Bitar och Ninos Malki. Visionen är att öka läsandet för att berika människors liv med bra historier. Appen finns tillgänglig på flera europeiska marknader och Nextory är nu den andra största boktjänsten på svenska marknaden. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.