Foto: Sofia Pettersson

Stark start för Nextory - ökar 61 procent under första kvartalet

Boktjänsten Nextory lägger nu ytterligare ett starkt kvartal bakom sig. Bolaget redovisar en ökning av antalet betalande användare på 61 procent under årets första tre månader jämfört med samma kvartal förra året.

Nextory-appen finns nu tillgänglig i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna och snart Norge. Den senaste lanseringen i Nederländerna har hittills varit den mest framgångsrika för bolaget. Samtliga målsättningar har överträffats under de första fyra månaderna och detta utan att Nextory ens ha haft möjlighet att besöka landet.

– Sett till nya användare har vi haft den bästa starten någonsin på ett nytt år. Nu ser vi mycket fram emot vår kommande lansering i Norge med det största utbudet av norska böcker samlade i en app. Planen är också att lansera i flera nya länder under 2021, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Summering av Q1:

• Nextorys kundbas växte med 61 procent under 2021.
  • Bolagets bästa start på ett år någonsin sett till antal nya användare.
  • Kraftig ökning av antal nystartade familjeabonnemang.
  • Rekordhög kundlojalitet och kraftigt ökat engagemang i appen.
  • Mer än en fördubbling av antal användare i Finland under det senaste året.

Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015 av Shadi Bitar och Ninos Malki. Visionen är att öka läsandet för att berika människors liv med bra historier. Appen finns tillgänglig på flera europeiska marknader och Nextory är nu den andra största boktjänsten på svenska marknaden. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.