NiCe Party växer!

2012 blev ett händelserikt år för NiCe Party som utvecklas på många olika sätt. Vi har tagit många stora kliv under 2012.

Reportage i Expressen: Reportaget i Expressen Söndag i augusti blev större än vi vågat drömma om. Hela 5 sidor ägnade Expressen åt mordgåtan "Mord på Slottet" som spelades på Haganäs restaurang i Dalarna. En intervju med Nina Cernold som driver NiCe Party sedan 2006 presenterades också i samband med reportaget.

Utökat samarbete: Under 2012 knöt NiCe Party kontakter med många samarbetspartners i form av författare, musikproducenter och korsordsmakare. Detta för att bredda och utöka produktsortimentet i snabbare takt.

Satsning på ny design och introduktionsfilm: NiCe Party gjorde, genom produktutvecklingsbidrag från Länsstyrelsen Dalarna en stor satsning på förbättrad design av dokument samt en introduktionsfilm som på ett enkelt och pedagogiskt sätt beskriver hur en mordgåta arrangeras.

NiCe Party till England på studiebesök: NiCe Party är ett av 11 företag som under 2013 får åka till ett annat europeiskt land för kompetens- och erfarenhetsutbyte. Projektet finansieras av programmet "Leonardo Da Vincci" för livslångt lärande.

"Det känns oerhört spännande" säger Nina Cernold som driver NiCe Party sedan 2006. "I England har man kommit långt med försäljning av mordgåtor och andra festaktiviteter via nätet. Vi hoppas få lära oss mycket från dem vad gäller produktutveckling och marknadsföring. Men förhoppningen är att det ska bli ett erfarenhetsutbyte så att även England kan anamma delar av vårt utvecklingsarbete."

NiCe Party startade sin verksamhet 2006 med försäljning av manus på mordgåtor via nätet - ett rollspel som kan användas på alla slags fester. Konceptet är mycket uppskattat och idag har NiCe Party många andra festaktiviteter i sin e-butik.

"Tanken är att NiCe Party ska kunna erbjuda en rad olika festaktiviteter för både barn och vuxna och 2013 kommer att bli det år då vi vågar satsa fullt ut." säger Nina.

• företagande
  • kvinnors företagande
  • mål
  • festaktivitet
  • festlekar
  • festtema
  • företagsfest
  • lekar för fest
  • mordgåta
  • mordgåtor
  • mordmysterier
  • rollspel
  • temafest
  • leonardo da vinci projekt

NiCe Party säljer via sin e-butik festaktiviteter via nedladdningsbara filer till företag och privatpersoner i hela Sverige. NiCe Party´s främsta produkt är manus till mordgåtor - ett rollspel att använda på fest. Företaget tillhandahåller även s k minidraman, musiklekar, middagslekar och barnaktiviteter.

NiCe Förlag har gett ut boken "Internatet". Författaren berättar om sin mardrömstid som lärare på ett hvb-hem i Sverige då hon tvingades bevittna fruktansvärda kränkningar, såväl psykiska som fysiska, mot de placerade barnen från personal utan adekvat utbildning.

Nina Cernold

Presskontakt VD Pressansvarig, marknadsansvarig 0730-298100