Webbinarium: Koordinatorstöd för föräldrar som har barn med funktionsnedsättning

Nka (Nationellt kompetenscentrum anhöriga) presenterar resultaten från samarbetet med Socialstyrelsen i det nyligen avslutade projektet "Koordinatorstöd för föräldrar med barn med funktionsnedsättning". Slutrapporten belyser hur kommuner kan dra nytta av det innovativa koordinatorstödet för att stödja och underlätta livet för familjer med barn med funktionsnedsättning.

Under ett spännande webbinarium, onsdagen den 24 januari kl 14.00-15.30 via Zoom, kommer Marika Habbe från Socialstyrelsen att dela med sig av bakgrunden till projektet. Mona Pihl, projektledare för insatsen, kommer att presentera de framgångsrika resultaten och diskutera det stöd som kommer att erbjudas framöver.

Webbinariet kommer också att inkludera berättelser från föräldrar och koordinatorer som delar sina erfarenheter och synpunkter på hur koordinatorstödet har påverkat deras liv. Två erfarna koordinatorer från Göteborg, Ninni Säfverström och Julia Sandklef, kommer att delta, tillsammans med föräldern Camilla Sandberg.

Maria Hasslid, enhetschef i Karlstad kommun, kommer att ge en insikt från ett ledningsperspektiv och beskriva funktionen av koordinatorstödet.

Evenemanget vänder sig till en bred publik, inklusive politiker, tjänstemän, beslutsfattare, föräldrar och andra anhöriga som är intresserade av att ta del av och lära sig mer om detta viktiga ämne. Anmäl er till webbinariet genom att klicka här.

Varmt välkomna att ta del av detta inspirerande och informativa webbinarium!