Gå direkt till innehåll
Caroline Lindström, specialpedagog på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor.

Nyhet -

Caroline Lindström ny specialpedagog på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor

Från den 1 januari välkomnar vi specialpedagog Carolin Lindström som ny medarbetare på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor.

Caroline Lindström tillträder som sakkunnig på Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor (Nkcdb) med uppdrag att samordna arbetet inom området kommunikation och dövblindhet. Hon kommer att ha ett övergripande samordningsansvar för resursgrupp kommunikation inom Nkcdb.

Carolines kompetens består av en kombination av egen erfarenhet samt fördjupningsutbildning inom dövblindområdet, där hon bland annat har en masterexamen i kommunikation och dövblindhet från universitet i Gronningen, Nederländerna. Hon kommer närmast från Mo Gård där hon haft en tjänst som specialpedagog inom Mo Gård LSS. Hon har lång erfarenhet från LSS-verksamhet samt särskola, främst med handledning, konsultation och internutbildning.

Kontakter

En mötesplats för kunskaps- och erfarenhetsutbyte kring frågor som rör kombinerad syn- och hörselnedsättning/dövblindhet

Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor (Nkcdb) är en övergripande nationell resurs som tillhandahåller specifik kompetens för att samhällsaktörer på olika nivåer ska kunna möta de skiftande behoven från personer med dövblindhet och deras närstående. Nkcdb är en statsbidragsfinansierad verksamhet under Stiftelsen Mo Gård och har sedan 2013 Socialstyrelsen som uppdragsgivare.

Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor
Kungsgatan 2 C