NOBE aloe vera startar konstauktion till förmån för Bris

För tredje året i rad engagerar sig dryckesföretaget NOBE aloe vera med stor passion för Bris – Barnens rätt i samhället. I år genom en konstauktion i samarbete med sex etablerade kontemporära konstnärer; Graffitisthlm, Thomas OKOK Gunnarson, Rikard Olsen, John Beijer och Cecila Haupt x Niki Cash.

– Ingen av dessa fantastiska kreatörer tvekade en sekund när vi frågade om de ville vara en del av projektet. Vi är enormt tacksamma för deras engagemang och glada för att tillsammans med dem kunna bidra till att fler barn ska må bra, säger Georg Ekelund, Brand Manager NOBE aloe vera.

Sammanlagt kommer sju stycken verk att auktioneras ut, där hela vinsten går till Bris. Målet är satt till 100 000 kr totalt och NOBE aloe vera kommer göra allt under kampanjens gång för att nå det. Bland annat genom att uppmana till att Swisha Bris och på så sätt bidra även om man inte vill eller har möjlighet att buda på konsten.

– Det initiativ som NOBE aloe vera tagit till förmån för Bris är förutom en generös gåva till Bris också ett ställningstagande för varje barns rätt att må bra. Stort tack till alla konstnärer som ställer upp och skänker konstverk till denna auktion, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.

De första fyra verken auktioneras ut med start 1/11 och resterande tre verk med start den 22/11. Båda auktionerna kommer hållas digitalt på Tradera, så att möjligheten finns att delta var man än bor.

Om Bris

Nästan hälften av samtalen till Bris förra året handlade om psykisk ohälsa. Samtalen från barn och unga kan beröra panikångest, ensamhet och självmordstankar. Bris fokuserar nu på att stoppa den ökande psykiska ohälsan bland barn och unga och gåvor från privatpersoner och företag är avgörande i det fortsatta arbetet.

Vill du bidra till NOBE aloe veras insamling till Bris? Swisha valfritt belopp till 9015041 och skriv Passion i meddelandet. Varje krona gör skillnad. Tack!

För mer information; kontakta: Mikael Lindgren; mikael.lindgren@nobealoevera.se

• Konst, kultur, underhållning

NOBE aloe vera är en svensk dryck som innehåller 50% aloe vera och finns i tio olika smaker. Samtliga är utan konserveringsmedel och innehåller endast naturliga smaker. Läs mer på www.nobealoevera.se