Pressmeddelande -

Nu släpps de tre sista verken i NOBE aloe veras konstauktion till förmån för Bris

Nu släpps de tre sista verken i dryckesföretaget NOBE aloe veras konstauktion till förmån för Bris - där hela vinsten går direkt till barnrättsorganisationen. Auktionen som nu går in i sitt slutskede pågår fram till den 6 december.

För tredje året i rad engagerar sig dryckesföretaget NOBE aloe vera med stor passion för barnrättsorganisationen Bris. I år genom en konstauktion i samarbete med sex kontemporära konstnärer. Nyligen avslutades en auktion med verk från GraffitisthlmJohn Beijer och Cecilia Haupt/Niki Cash.

Näst på tur står Thomas OKOK Gunnarson och Rikard Olsen med verken Sunset on planet x2zx samt No title 1 och No title 2.

- Barnens rätt i samhället ligger nära mitt hjärta. Jag är sedan tidigare engagerad i ämnet och har bland annat initierat Stockholms pedagogiska vägg där barn får uttrycka sig genom måleri i offentlig miljö. Att vara med i NOBE aloe veras projekt för Bris, och att bidra till att främja deras fortsatta arbete, känns som en självklarhet för mig säger Rikard Olsen, som skänker två av verken till välgörenhetsprojektet.

"Sunset on planet x2zx" av Thomas OKOK Gunnarson

"No title 1" av Rikard Olsen

"No title 2" av Rikard Olsen

Auktionen startar den 22/11 och kommer att avslutas kl.21 den 6/12, under NOBE aloe veras och Bris vernissage där samtliga verk från hela projektet visas.

- De initiativ som NOBE aloe vera har tagit till förmån för Bris är förutom en generös gåva till Bris också ett ställningstagande för varje barns rätt att må bra. Stort tack till alla konstnärer som ställer upp och skänker konstverken till denna auktion, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.

Här hittar du auktionen: https://www.tradera.com/campaign/nobealoevera

Vill du bidra till NOBE aloe veras insamling till Bris utan att buda? Swisha valfritt belopp till 9015041 och skriv Passion i meddelandet.

Om Bris

Nästan hälften av samtalen till Bris förra året handlade om psykisk ohälsa. Samtalen från barn och unga kan beröra panikångest, ensamhet och självmordstankar. Bris fokuserar nu på att stoppa den ökande psykiska ohälsan bland barn och unga och gåvor från privatpersoner och företag är avgörande i det fortsatta arbetet.

För mer information, kontakta: press@nobealoevera.se tel: 0768 798 513