Fredrik Malmstedt - ny VD på Fabriken Furillen på Gotland

Fabriken Furillen på Gotland har fått en ny VD och delägare, Fredrik Malmstedt. Fredrik kommer senast från restaurang 50 KVADRAT där han varit ägare.

Fredrik har mångårig erfarenhet från restaurangbranschen. Han har vunnit silver i World Cup Luxemburg samt varit med i svenska kocklandslaget under 4 år. År 2012 tilldelades Fredrik priset ”Årets fyrfota gastronomi” av White Guide.  År 2011 öppnade han som en av grundarna Köttbutiken i Visby. Köttbutiken ägs idag av Fredrik Malmstedt och Nobis AB som levererar kött av högsta kvalitét.

Fredrik kommer se till att matkvalitén på Fabriken Furillen håller lika hög standard som på restaurang 50 KVADRAT. Han kommer att bidra till att förstärka Fabriken Furillens personlighet och attraktion.  Johan Hellström, grundare av Fabriken Furillen, är kvar i verksamheten.

Pawel Petersén som har jobbat tillsammans med Fredrik på 50 KVADRAT i 4 år,  kommer att vara Fabriken Furillens nya Director of Food and Beverage.

Furillen ligger i ett gammalt kalkbrott på nordöstra Gotland. Hotellet består av 17 rum som  är inredda i avskalad modern design i en industriell miljö.

För mer information vänligen kontakta Fredrik Malmstedt, fredrik@furillen.com