​Giretto söker amatör-pizzabagare bosatt på Södermalm

​Giretto söker amatör-pizzabagare bosatt på Södermalm

Drömmer du om att förverkliga dina kockdrömmar? Är du redo att ta steget från hemmakök till restaurang? Bor du på Söder? Jackpot! Nu söker nyöppnade Giretto på Sankt Paulsgatan efter Södermalms oupptäckta amatör-pizzabagare. En lycklig Södermalmsbo kommer nämligen få göra verklighet av sin drömpizza i form av 'Söderpizzan'.

Alla förslag på temat 'Södermalm' från just Södermalmsbor är välkomna, bara fantasin sätter gränser. En bas av tomatsås lägger grunden för alla pizzor, resten är upp till pizzabagaren. Pizzan kommer att serveras på Giretto Sankt Paulsgatan.

-Jag är laddad på att se vilka förslag som kommer in. Jag vet att det finns stor potential bland amatörkockar. Intresset för matlagning är en uppåtgående trend och vi hoppas på att få in många kreativa förslag, säger Gustavo Catenacci, grundare av Giretto.

Juryn består av Gustavo och Stefano Catenacci. Bidrag skickas till klara@nobis.se senast 1 mars.  Mailet märks 'Söderpizzan' och innehåller toppingsförslag, motivering med koppling till Södermalm och ett namn på pizzan.

Läs mer här: https://www.girettopizza.se/soderpizzan

Giretto Pizza serverar utsökt pizza toppade med kvalitetsråvaror. Pizzautbudet är spännande där Giretto gjort sin egen tolkning på italienska klassiker. Giretto öppnade 2019 på Nybrogatan 16. 2020 öppnade systerkrogen på Sankt Paulsgatan 2. Giretto är öppet för lunch och middag sju dagar i veckan.