Giro Pizzeria

​Giro Pizzeria utnämnd till en av världens bästa italienska restauranger utanför Italien

För fjärde året i rad utnämns Giro Pizzeria till en av världens bästa italienska restauranger utanför Italien av tidningsjätten Gambero Rosso. I och med den fjärde vinsten blir Giro den pizzeria i Sverige som kammat hem utmärkelsen flest gånger.

Prisutdelningen gick av stapeln på Grand Hôtel i Stockholm den 3 februari 2020. Matguiden Gambero Rosso har ett välkänt graderingssystem, där Giro Pizzeria betygsattes med två av tre pizzaslices.

-Giro har en tydlig vision, att baka äkta napolitansk pizza på högsta nivå, för fjärde året i rad har vi visat att vi är på rätt spår. Två pizzaslices tar vi med glädje emot, säger Amilcare Astone, VD för Giro

På Giro tillagas pizzor på traditionellt napolitanskt vis, vilket tar sig uttryck bland annat i jäsningsteknik, konstruktion och hantering av ugn.

Matilda Sjöberg

PR Konsult Nobis Hotel Palma