Nobis Hotel ett av Europas bästa affärshotell

Internationella tidningen Wallpaper har listat årets bästa affärshotell. 17 av hotellen på Best Business Hotel Shortlist 2011 ligger i Europa och Nobis Hotel är det enda utvalda nordiska hotellet.

Hotellet har tidigare listats på Travel + Leisure’s  The It List 2011  och Condé Nast Traveller’s Hot List 2011 och har även tidigare fått flera fina utmärkelser, bl.a. Gulddraken som ”Årets Förnyare” och White Guides ”Årets Bar 2011”. Wallpaper’s Best Business Hotel Shortlist täcker samtliga världsdelar och redaktionens urval är utsett efter flertal besök på hotell hela världen över. Nobis Hotels inredning beskrivs som ” the best of modern Swedish style”.

- Det känns jätteroligt att få ytterligare en prestigefull listplacering, säger Marcus Josefsson, VD. Att finnas med bland denna skara imponerande affärshotell känns fantastiskt.

Om Nobis Hotel
Nobis Hotel är beläget på Norrmalmstorg, den mest centrala och attraktiva platsen i Stockholms innerstad. Hotellet öppnade 1 december 2010 och här finns 201 rum, en rad mindre mötesrum, italienska restaurangen Caina, bistro, lounge och Guldbaren i en stilfull och trivsam miljö utformad av de mångfaldigt prisbelönta arkitekterna Claesson Koivisto Rune. Hotellet är medlem i Design Hotels. Nobis Hotels, Restaurants & Conference är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hospitalitynäringen och driver förutom Nobis Hotel även Operakällaren, Café Opera, Stallmästaregården, Hotel Skeppsholmen, Hotel J och flera andra spännande mötesplatser.

Mer information & bilder:
För mer information och bilder, kontakta Marcus Josefsson, VD, marcus@nobishotel.com, 0705-589893 eller Zena Fialdini, Guest Relations Manager, zena@nobishotel.com, 0722-16 36 35. Högupplösta bilder finns för nedladdning på www.nobishotel.com under fliken ”Kontakt & Press”.