Nu bubblar det i Brunnsviken… Nypremiär för Champagne-timmar på Stallmästaregården

Vid Brunnsvikens strand har det ända sedan stallmästare Ebbes Håkanssons tid – tidigt 1600-tal – serverats mat och dryck till förbipasserande. Då Drottning Kristina med följe, nu en brokig blandning gäster från när och fjärran. I fjol öppnades en ny större uteservering som blev en omedelbar succé. Det firades med att erbjuda värdshusets besökare ett exklusivt urval champagne till kraftigt rabatterade priser, ett koncept som nu gör ”come back”.

De sk ”Champagnetimmarna” är nu tillbaka på historiska Stallmästaregården inför sommarsäsongen. Även i år kommer utbudet att variera från vecka till vecka.

- Vi fick ett fantastiskt gensvar på vårt ”Champagnetimmar”-koncept förra året, berättar Kenneth Hallström, VD på Stallmästaregården. För många stockholmare är vi ett anrikt värdshus med fokus på klassisk mat à la Werner Vögeli och Tore Wretman. Och visst är det sant att det är där vi har våra rötter, även om vi numera kombinerar med nytt tänk och moderna nordiska smaker. Med nya uteterrassen – som växt ända ner till vattenbrynet i år – i kombination med vårt champagneerbjudande, har vi fått en ny skara gäster som kanske inte vanligtvis stannar till här.

Champagnetimmar på Stallmästaregården varje dag 15.00-18.00; en flaska äkta bubbel för 495 kr, nya sorter hela sommaren.

Om Stallmästaregården
Stallmästaregården är Stockholms äldsta värdshus, med en unik kombination av modern komfort i en historisk miljö med anor från 1600-talet. Den populära restaurangen är bl.a. rekommenderad i Guide Michelin och har eget rökeri, rotisseri och träkolsgrill. Här finns även 49 hotellrum, mötesrum och festvåning för upp till 200 gäster. Nobis Hotels, Restaurants & Conference är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hospitalitynäringen och driver förutom Stallmästaregården Hotel även Operakällaren, Café Opera, Nobis Hotel, Hotel Skeppsholmen, Hotel J och flera andra spännande mötesplatser.

Mer information & bilder
För mer information, kontakta Kenneth Hallström, 08-610 13 00, kenneth@stallmastaregarden.se. Högupplösta bilder finns även för nedladdning i bildarkivet på http://www.stallmastaregarden.se/files.asp?catID=1002.