Sveriges bästa bartenders koras på Café Opera

Det var sex år sedan Cocktailkamp gick av stapeln för första gången och nu är det dags att ännu en gång kora Sveriges bästa bartenders. Tävlingen sker på Café Opera i samarbete med Pernod Ricard Sweden. I över fyra veckor tävlar bartenders från olika etablissemang i Sverige  om att ta sig till den stora finalen som äger rum den 15 april.

Cocktailkampen 2012 avgörs i sedvanlig ordning på anrika Café Opera i Stockholm. Tävlingen startar söndagen den 4.e mars med en festkväll där alla deltagare, arbetskollegor, branschfolk och publik träffas. Lottning sker för vilken söndag respektive bar skall tävla samt med vilket varumärke. Cocktailkamp 2012 kommer att bestå av 4 deltävlingar och 1 final. Vinnaren i varje deltävling går till final. Det kommer även delas ut 2 wild cards från juryn som kommer att vara med och göra upp om första priset.

Tävlingsmomenten 2012:
- Creative Cocktail - Kreativitet, balans mellan smakerna och nyskapande
- Speed & skill pouring
- Kan du vara snabb och hälla rätt samtidigt?
- Bransch kunskap -
Vad kan du om branschen?

Schemat för Cocktailkampen 2012 ser ut på följande sätt:
Sön 4 Mars - Lottning (ta med alla dina vänner och arbetskollegor till ”årets” personalfest)
Sön 11 Mars - Gruppomgång 1
Sön 18 Mars - Gruppomgång
Sön 25 Mars - Gruppomgång 3
Sön 1 April - Gruppomgång 4
Sön 15 April - FINAL

Om Café Opera & Nobiskoncernen
Café Opera är Sveriges mesta nattklubb, med oändliga möjligheter för fester, middagar och företagsevents i helt unika restauranglokaler från 1895. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom stjärnkrogen Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Hotel J, Nobis Hotel och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.