Uber i samarbete med Café Opera

Uber i samarbete med Café Opera

Den 31 januari 2013 lanserades Uber i Stockholm och blev den snabbast växande staden någonsin i deras nätverk. Kunderna har strömmat in och under 2013 lanserades bland annat en specialklass av resor i Stockholm: UberLUX, créme de la créme. Så sent som i februari lanserades även den revolutionerande billiga uberX - ca 30% billigare än vanlig taxi i Stockholm.

Idag, fredag den 14 februari, firar Uber 1 år tillsammans med inbjudna gäster på nylanserade Café Opera. Inom en månad släpps ett exklusivt medlemskort som kommer delas av några av de mest trogna kunderna till Uber och Café Opera.

"Året har gått väldigt fort och varit mycket roligt!" säger Barbara Canales, Community Manager på Uber Stockholm. "Vi ser fram emot ett framgångsrikt 2014 och vi tror att samarbetet med Café Opera kommer att ge en bra start på våren. Vi ser flera gemensamma nämnare hos våra kunder och vi gillar verkligen Café Operas nya framtoning."

"Vi är jätteglada att göra det här unika medlemskortet tillsammans med Uber", säger Patrik Slettman, nattklubbsansvarig sedan november 2013. "Uber är precis ett sådant företag vi gillar att samarbeta med. De är unga och hungriga och de förstår service och vad kunder vill ha. Vi tror att Café Operas gäster kommer att älska deras utbud av bekväma bilar och personlig touch", fortsätter Patrik.

Lanseringen av medlemskortet kommer att ske inom en månad. De utvalda medlemmarna kommer att få rabatterade resor på Uber samt fritt inträde till nattklubben Café Operas olika event.

För mer information vänligen kontakta Patrik Slettman, patrik@cafeopera.se

Om Café Opera

Café Opera öppnade i augusti 1980 och blev snabbt Sveriges mest omtalade nattklubb och träffpunkt för alla åldrar – och har så förblivit. Inte bara svenska kungligheter utan även världsstjärnor har genom åren roat sig på Café Opera. Nattklubben återfinns i en unik kulturminnesmärkt lokal från 1895 med Vicke Andréns enastående takmålningar.

Cafe Opera ägs av Nobis AB, en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen. Företaget driver även andra kända varumärken såsom Operakällaren. Design Hotels medlemmarna Nobis Hotel, Hotel Skeppsholmen, Fabriken Furillen, Hotel J, Stallmästaregården samt Miss Clara by Nobis.

För mer information vänligen kontakta Patrik Slettman, patrik@cafeopera.se