Nolia Springtime öppnade festligt för hela familjen

Första dagen av första Nolia Springtime kommer att minnas för bland annat tv-personligheten Jim Björnis många snickartips, Sami Seliö som körde sin F1-racerbåt, det fina vädret och den goda stämningen.

– Stämningen på mässan är otroligt inbjudande och vi riggar för storpublik under lördagen, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB som arrangerar mässan tillsammans med Toranda Event.

Jim Björni, som bjuder på snickarglädje i tv-programmet Strömsö, gav handfasta tips under första dagen av Nolia Springtime.

– Jag försöker vara lite undervisande något som gör att många vill ha tips, bland annat om vilka verktyg de ska köpa. Snickrar och bygger man hela tiden kan det ju vara bra att veta vad som händer när man köper lite för billigt beroende på vad man ska tillverka, säger han.

Duudsonit Activity Park, där man kan prova Duudsons Circus och få ett diplom och pris lockade barn och vuxna i alla åldrar och den kommer att få många att prova under lördag och söndag.

Under lördagen väntas storpublik med mer härlig stämning, intressanta utställare och aktiviteter för hela familjen som föreläsningar och musikunderhållning.

– Man får inte missa lördagens musik och historier från en unik svensk tvåspråkig meänkielibygd med Hans Notsten, Rolf Digervall och Bengt Niska. Den sistnämnde bland annat känd från tv-programmet Bastubaletten, säger Tommy Abrahamsson som ser fram emot lördagen.

– Det är spännande att arrangera en mässa i Finland. Många av de finska utställarna berömmer oss som arrangör för att allt är välorganiserat och flyter på smidigt, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Tommy Abrahamsson, vd Nolia AB

tommy.abrahamsson@nolia.se

Nolia Springtime är den familjevänliga mässan på en av de vackraste platserna i Bottenviken.
Tid: 9 - 11 juni 2017
Plats: Toranda, Torneå.