Nu öppnar Load Up North med viktiga utställare, rekryteringssatsning och ingång till tunga företag

Load Up North öppnar nu, torsdag 31 augusti, mässan på Boden Arena med fullmatat program, viktiga utställare och en stor rekryteringssatsning samt en världsmästare på plats. Det här är enda mässan i sitt slag norr om Stockholm.

– Årets mässa blir något alldeles extra med en fantastisk mix av utställare, debatt och chans för leverantörer att hitta ingångar till stora företag, säger Bo Sandström projektledare för Load Up North, som arrangeras av Nolia AB.

Load Up North är den största branschmässan norr om Stockholm för alla som jobbar inom områdena entreprenadmaskiner, transport, rekrytering, väg och anläggning och skog.

I år finns bland annat ett Meet Up-program där nyckelpersoner från LKAB, BDX och Boliden group finns på plats för att berätta vad som krävs för att bli samarbetspartner och hur behoven ser ut.

­– Vi har också många av branschens tyngsta och viktigaste utställare. Dessutom har vi en omfattande rekryteringssatsning för att locka fler unga till yrket som maskinförare, säger mässans projektledare, Bo Sandström.

Han berättar också att mässan invigs av Catarina Ask, kommunalråd i

Boden kommun och kommunstyrelsens biträdande ordförande.

Dessutom finns en världsmästare på plats i form av Adam Renheim som precis tagit sitt fjärde VM-guld i Snocross. Han har även sju SM-medaljer, ett silver i X-games samt en total fjärdeplats i ISOC (den Amerikanska serien). Han kommer att finnas i Rototilts monter.

– Det märks att mässan får allt större uppmärksamhet för varje år och jag tror att årets mässa i Boden kommer att bli den bästa hittills, säger Bo Sandström.

Bo Sandström

Projektledare

Mobile +46 (0)70 – 544 4878

bo.sandstrom@nolia.se

Load Up North är Sveriges intressantaste mötesplats för entreprenadmaskiner, transport och rekrytering, jord och skog samt väg och anläggning. Mässan arrangeras av Nolia AB och genomförs vartannat år i Norrbotten och vartannat år i Västerbotten. I år hålls den på Boden Arena 31 augusti - 2 september 2017.