Dalarnas Försäkringsbolag väljer Nomor Försäkring

LF Dalarnas har valt att teckna skadedjursförsäkring i Nomor Försäkring för sina villa-, fritidshus och fastighetskunder.

Dalarnas och tjänstebolaget Nomor AB har sedan tidigare ett samarbete kring skadedjurstjänster. Skadedjursförsäkringen ser parterna som en naturlig vidareutveckling.

”Vi har ett långt och bra samarbete och det är värdefullt att Nomor numera dessutom kan erbjuda skyddet i form av försäkring som både kapar risktoppar inom skadedjurskontroll och är kostnadseffektivt”, säger Ola Berglund, skadechef på Dalarnas.

Jakob Sellgren, VD i Nomor AB och Styrelseordförande i Nomor Försäkring AB, kommenterar: ”Dalarnas är ju ett speciellt försäkringsbolag med sin exceptionella marknadsandel i regionen och sin starka relation till kunderna. Vi är tacksamma både för det fortsatta förtroendet att leverera en hög servicenivå till Dalarnas kunder och för kvittot på att vår försäkringssatsning efterfrågas.”

Att strukturera samarbeten i försäkringslösningar möter ett behov hos både nya och befintliga kunder, enligt Jakob Sellgren. ”Vi har redan tecknat ett 40-tal försäkringsavtal i varierande storlek med både andra försäkringsbolag och bostadsbolag.”

Jakob Sellgren, vd Nomor AB
jakob.sellgren@nomor.se

Lars Benckert, vd Nomor Försäkring AB
lars.benckert@nomor.se

• Tjänster, konsult, service

• försäkring

Nomor är ett ledande tjänsteföretag inom skadedjursbekämpning, matsäkerhet och miljö i Sverige. Vi finns representerade med åtta regionkontor och tjugosju lokalkontor från Boden i norr till Malmö i söder. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier, fastighetsbolag och lantbrukare. Sedan 2017 är vi även etablerade i Norge.

Lars Benckert

VD, Nomor Försäkring AB 070-75 778 65