Bilden visar Ellery Beach House som är en av anläggningarna hos ESS Group. (Foto: ESS Group)

ESS Group förlänger samarbetet med Nomor och satsar på provtagning av bassänger

Efter ett lyckat samarbete sedan 2015 avseende matsäkerhets- och skadedjurstjänster väljer nu ESS Group att både förlänga och utöka samarbetet med Nomor i ytterligare tre år. ESS Group har badbassänger på flertalet av sina anläggningar och Nomor har kompetensen de behöver för att kunna genomföra provtagning av bassängvattnet enligt Folkhälsomyndighetens nya allmänna råd om bassängbad.

ESS Group driver hotellverksamheter i det exklusiva segmentet och strävar efter att leverera upplevelser utöver det vanliga med service i toppklass. Exempel på anläggningar är Luxury Boutiquehotellet Pigalle, Lifestylehotellet Bellora, Falkenberg Strandbad, Ystad Saltsjöbad och The Steam Hotel i Västerås.

– Att ESS Group väljer att förlänga samarbetet med oss gällande matsäkerhets- och skadedjurstjänster samt addera ytterligare en av våra tjänster är först och främst väldigt roligt, men det vittnar även om vår fina leverans och långsiktighet i våra kundrelationer, säger Mikael Wall, försäljningschef på Nomor.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att samarbeta med ESS Group och vi kommer säkerställa att bassängerna på deras anläggningar bibehåller en god vattenkvalité, säger Sophie Santesson, affärsområdeschef på Nomor.

Nomor har funnits på marknaden sedan 1995 och erbjuder rikstäckande tjänster inom skadedjurskontroll, matsäkerhet och miljö och bedriver sedan 2017 verksamhet i Norge. Till Nomors huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier, fastighetsbolag och lantbrukare.

– Nomor är det självklara valet när det kommer till matsäkerhetstjänster och skadedjursskydd, säger Niklas Cramer F&B Manager på ESS Group. De har levererat en fantastik kvalitet och varit lätta att jobba med sedan starten 2015 så det känns naturligt att fortsätta samarbetet, avslutar Niklas Cramer.

Nomor levererar rikstäckande tjänster inom skadedjursbekämpning, matsäkerhet och miljö. Våra tjänster innefattar allt från förebyggande skadedjursskydd till saneringar, hygieninspektioner, provtagning, husbesiktningar, fastighetsskötsel och radonmätning. Vi skräddarsyr varje avtal för att våra kunder ska få bästa möjliga tjänst till ett konkurrenskraftigt pris – med hög omsorg om miljö och hälsa. Nomor är en del av Rentokil Initial som är ett ledande brittiskt bolag verksamt inom skadedjurskontroll.