Pizza Hut – restaurangkedjan med världens mest sålda pan pizza väljer Nomor som leverantör av hygien- och skadedjurstjänster.  (Foto: Pizza Hut)
Pizza Hut – restaurangkedjan med världens mest sålda pan pizza väljer Nomor som leverantör av hygien- och skadedjurstjänster. (Foto: Pizza Hut)

Pizza Hut tecknar nytt 3-årsavtal med Nomor

Pizza Hut – restaurangkedjan med världens mest sålda pan pizza väljer Nomor som leverantör av hygien- och skadedjurstjänster. Avtalet gäller för tre år framåt och syftar till att säkerställa skadedjursfria miljöer och säker mat i restaurangerna.

Nomor går nu in som leverantör hos ännu en kedja inom snabbmatssegmentet. Ett samarbete som till stor del beror på tidigare samarbeten där Nomor fått möjligheten att visa sina styrkor som leverantör av tjänster inom skadedjursbekämpning och matsäkerhet.

‒ Vi älskar mat på Pizza Hut – mat som håller högsta kvalité inom både smak och säkerhet. Vi är otroligt taggade på detta och då flera inom vår organisation har positiva erfarenheter från tidigare tjänster av Nomor känns samarbetet som en självklarhet, säger Camilla Fredriksson, COO Pizza Hut.

‒ Nomor har under åren fått ett allt starkare fäste som leverantör inom snabbmatsbranschen och att Pizza Hut nu fått upp ögonen för Nomors gedigna kompetens inom området är extra glädjande, säger Sophie Santesson, chef matsäkerhet och centrala avtal på Nomor.

‒ Vi är oerhört glada över detta förtroende och känner oss stolta över att få bidra med vår expertis, att få addera ytterligare ett så välkänt varumärke till våra kunder är fantastiskt, tillägger Mikael Wall, försäljningschef Nomor.

Om Pizza Hut

Sedan 1958 har Pizza Hut serverat pan pizza med deg enligt originalrecept. Allt startade i Wichita i USA och numera finns de även i Sverige med 24 restauranger från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Taggar

Johan Peterson