Utrikes födda hjälper företag att växa globalt

Utrikes födda hjälper företag att växa globalt

Globalisering är en viktig faktor för tillväxt i de små nordiska länderna. Varför lyckas vissa företag med export och tillväxt? Hur kan personer med utländsk bakgrund bidra med sin kompetens och erfarenhet? Diskussion och inlägg från forskare, entreprenörer och företrädare för organisationer och myndigheter. Välkommen till seminarium med SACO,  dess systerorganisationer i Norden och Norden i Fokus.

Medverkar gör bland andra:

Göran Arrius ordförande Saco
Karl Vennberg docent Handelshögskolan, författare till rapporten Bakgrund och framgång
Niklas Adalberth vice vd och grundare av Klarna, ansvarig för global expansion
Nina Rawal investeringsansvarig Life Science på Industrifonden
Maroun Aoun vd på IFS (internationella företagare i Sverige)
Lisa Cooper mångfaldskonsult, vd och grundare på Leadership Foundation

Moderator: Peter Larsson, samhällspolitisk direktör, Sveriges Ingenjörer

Seminariet anordnas 19 mars 10:30- 16:00, på Kungliga Myntkabinettet, Slottsbacken 6, Gamla stan, Stockholm

Deltagandet är kostnadsfritt men anmälan obligatorisk. Mer information och anmälan.