DAF CF Construction har utsetts till "TOP BAU TRUCK" i Slovakien

DAF CF Construction-serien har vunnit den prestigefyllda TOP BAU Truck 2019-utmärkelsen i Slovakien, presenterad av den ledande tidskriften Transport a Logistika. Både operatörer och förare utsåg DAF:s robusta lastbilsserie till de bästa anläggningsfordonen på den slovakiska marknaden tack vare dess robusthet, höga nyttolast, låga driftskostnad, kraftfulla drivlina och utmärkta förarvänlighet.

"DAF CF Construction-serien håller hög kvalitet och är de slovakiska kundernas val eftersom den uppfyller alla behov inom modern affärsverksamhet samtidigt som föraren har en fantastisk komfort", säger Viliam Bujna, CEO på LUXUR Media och utgivare av tidskriften Transport a Logistika. "DAF:s robusta lastbilssortiment för byggsektorn erbjuder marknadens högsta nyttolaster till lägsta möjliga driftskostnader."

"Dessutom passar de förstklassiga och kraftfulla motorerna perfekt ihop med de automatiska TraXon-växellådorna och det breda utbudet av axlar som DAF utvecklat själva", säger Bujna. "Det garanterar branschledande kapacitet både för körning på väg och i terräng. CF Construction-lastbilarna är helt enkelt enastående anläggningsfordon. Och förarna håller med eftersom lastbilarna erbjuder klassledande komfort, jämförbar med långtradare."

En utmärkelse som gör oss stolta

"Vi är verkligen stolta över att få ta emot utmärkelsen TOP BAU TRUCK 2019" tillägger Richard Zink, Director Marketing & Sales och styrelsemedlem på DAF Trucks. "Det här är ett värdefullt erkännande från en omfattande grupp av slovakiska experter. Dessutom understryker det att våra lastbilar för byggsektorn har samma höga nivå som våra prisbelönta dragbilar: högeffektiva med oöverträffad tillförlitlighet och extremt bekväma."

DAF utökar utbudet för byggsektorn

För att ytterligare leva upp till sitt rykte om att kunna erbjuda den perfekta lastbilen till varje tillämpning har DAF nyligen utökat sin produktportfölj med ett antal nya fordonskonfigurationer, inklusive en 8x4-lastbil med tridem med dubbeldriven tandem och styrd bakre löpaxel. Den holländska lastbilstillverkaren har också introducerat en 10 tons framaxel och en helt ny 7,5 tons icke-styrd stödaxel för att utöka sin produktportfölj.

DAF Trucks N.V. – ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar – är en ledande tillverkare av lätta, medeltunga och tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av lastbilsenheter och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning. DAF är också en ledande leverantör av tjänster: MultiSupport reparations- och underhållsavtal, finansiella tjänster från PACCAR Financial och en förstklassig reservdelsservice genom PACCAR Parts. Dessutom utvecklar och tillverkar DAF komponenter som axlar och motorer för bussar och karosstillverkare över hela världen. DAF Trucks N.V. har produktionsanläggningar i Eindhoven i Nederländerna, Westerlo i Belgien, Leyland i Storbritannien och Ponta Grossa i Brasilien och över 1 100 återförsäljare och serviceställen inom och utanför Europa.

Om du inte längre vill ha pressmeddelanden från DAF Trucks N.V., rapportera det här till Nicolina Ruff, Nicolina.Ruff@nordictruckcenter.com

• produktnyheter

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks