Nordic Truckcenter & TRP blir återförsäljare av TEXA diagnosutrustning

Nordic Truckcenter – Nordisk generalagent för DAF lastbilar och Truck & Trailer Parts (TRP) – har i dagarna skrivit avtal med Elektropartner i Sverige. Avtalet innebär Nordic Truckcenter blir återförsäljare för TEXA diagnosutrustning, som är ett avancerat felsökningsinstrument för samtliga fabrikat av lastbilar, släp och trailers.

Ifjol öppnade Nordic Truckcenter den första TRP-butiken i Sverige och introducerade samtidigt ett rikstäckande servicenätverk för alla fabrikat av tunga transportfordon. Samtliga DAF-auktoriserade verkstäder representerar idag varumärket TRP, liksom ett växande antal partners. TRP levererar över 150 000 reservdelar och tillbehör till tunga fordon, lastbilar av alla fabrikat samt släp och trailers.

Nu har Nordic Truckcenter skrivit avtal med företaget Elektropartner, som tillhandahåller tekniska lösningar åt fordonsindustrin och för fordonsverkstäder.

– Avtalet innebär att vi nu kan erbjuda TEXA diagnosutrustning till alla våra TRP-verkstäder och servicepartners. Utrustningen används för att hitta felkoder, ställa diagnoser, hitta serviceinformation samt återställa servicedata, säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

Genom Elektropartner erbjuder Nordic Truckcenter även sina partners teknisk support och i felsökning och diagnos av samtliga fabrikat.

– Det här är ännu ett steg för oss mot att vara en helhetsleverantör av service för alla fabrikat av tunga fordon. Vi vill att TRP:s slutkunder ska ha största möjliga tillgänglighet till sina fordon och att de ska känna sig trygga med att korrekt utrustning finns på plats hos alla verkstäder, säger Veronica Sköld.

Veronica Sköld, 0707-81 97 17, veronica.skold@nordictruckcenter.com

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks