Nordic Truckcenter lanserar ny digital plattform för TRP

Måndagen den 1/4 klockan 14.00 så lanserar Nordic Truckcenter en helt ny digital plattform för TRP, nämligen: www.trpsverige.se. Syftet är att samla allt som rör TRP på ett och samma ställe både för servicepartners och åkeriägare.

Ifjol introducerade Nordic Truckcenter TRP (Truck related parts) som ett rikstäckande servicenätverk för alla fabrikat av tunga transportfordon. Samtliga DAF-auktoriserade verkstäder representerar idag varumärket TRP, liksom ett växande antal partners. TRP levererar över 150 000 reservdelar och tillbehör till tunga fordon, lastbilar av alla fabrikat samt släp och trailers. Sedan dess har servicenätet växt med både nya samarbetspartners och nya servicepunkter runt om i Sverige. För samla all information på samma plats så lanserar man nu den nya hemsidan.

- "Tillgänglighet är i fokus i allt vi gör, vilket också har varit grunden till lanseringen av www.trpsverige.se. Vi vill att det ska vara enkelt att både komma i kontakt med oss men också att man som befintlig partner eller kund på ett enkelt sätt ska kunna uträtta ärenden relaterat till TRP", berättar Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

Den nya plattformen blir en bas för allt som berör TRP. Bland annat hittar man kontaktuppgifter, aktuella kampanjer och en tydlig karta över nätverket där man som slutkund kan hitta närmaste leveransplats eller servicepartner. Den blir också basen för TRP:s webbshop där man som åkeriägare eller servicepartner har tillgång till hela produktsortimentet dygnet runt. Man finner även information om TRP:s serviceavtal och har möjlighet att få en offert. Men hemsidan blir också ett viktigt verktyg för befintliga servicepartners:

- "Det som gör vår nya hemsida unik är att den inte enbart riktar sig till slutkunder, utan den kommer också att vara ett viktigt verktyg i våra servicepartners vardag. Det är nämligen här som man som partner bland annat kommer att kunna lägga samtliga reservdelbeställningar, hantera garantiärenden, serviceavtal och returärenden", berättar Veronica Sköld.

Utöver att man via hemsidan når webbshopen så får man också tillgång till något man kallar för extranet, det system som används av TRP:s servicepartners för att hantera alla ärenden knutet till garanti, serviceavtal m.m. Extranet fungerar också som ett typ av CRM verktyg var man som servicepartner har möjlighet att enkelt själv marknadsföra sin verksamhet.

-"Sedan tidigare så har vi en webbshop som vi är väldigt stolta över och det är nu fantsastikt roligt att ta nästa steg på digitaliseringens resa! Vi utvecklas ständigt och ser fram emot att berätta om vår nästa nyhet på www.trpsverige.se", avslutar Veronica.

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks