Nyhet: Remote Tacho Download i DAF Connect

DAF Trucks lanserar en ny funktion för plattformen DAF Connect för maskinparkshantering: Remote Tacho Download. Du kan använda den till att läsa av, lagra och analysera minnet på förarkort och färdskrivare online i realtid. Med hjälp av funktionen Remote Tacho Download kan du se till att ditt färdskrivaradministrationssystem är korrekt samtidigt som du sparar tid.

Remote Tacho Download läggs till som en app i DAF Connect-instrumentpanelen. DAF Connect är en onlineplattform för maskinparkshantering som används till att övervaka prestanda för fordon, maskinparker och förare i realtid. Med hjälp av den nya appen får du tillgång till all färdskrivarinformation från alla anslutna fordon och förare. Körtider och viloperioder visas i realtid.

Med Remote Tacho Download får du tillgång till tre lösningar i en: ett enda verktyg för hämtning, lagring och analys. Jorg Wijnands, DAF Connect Manager Marketing säger följande: ”Det är mycket arbetsintensivt och enkelt att göra fel när man underhåller informationen om förarkort och färdskrivarminnen. Du kan få betala tusentals euro för varje felaktig bokföringspost.”

Med hjälp av DAF Connects nya funktion Tacho Download kan du se till att den färdskrivarinformation som krävs för att följa alla lagar och regler läses av och lagras automatiskt. Jorg Wijnands fortsätter: ”Transportoperatörer kan även övervaka sina lastbilar och förare hela tiden för att se till att de följer alla lagar och regler för körtider och viloperioder och ingripa om det behövs. Det ger större säkerhetskänsla när det gäller vägsäkerhet och risken för böter.”

Du kan få tillgång till Remote Tacho Download via din DAF-återförsäljare.

• produktnyheter