Nytt rekord för Nordicfeel när Hotshot But Hotter lanserades!

Nytt rekord för Nordicfeel när Hotshot But Hotter lanserades!

Den 25 september kl. 17.00 lanserade Linn Ahlborg sin andra parfym Hotshot But Hotter tillsammans med Nordicfeel. Redan efter 25 minuter var parfymen slutsåld vilket är rekord för Nordicfeel i samband med en influencerlansering!

Intresset för den nya parfymen har varit väldigt stort och engagemanget har synts både på Nordicfeels och Linn Ahlborgs kanaler. Nordicfeel har aldrig tidigare haft så många besökare på hemsidan samtidigt som under lanseringen!

Linns följare och Nordicfeels kunder har haft möjlighet att signa upp sig för att kunna köpa parfymen innan släppet kl. 17.00. Ett förköpsmail skickades ut en kvart innan lansering och efter bara några minuter hade redan 1/3 av parfymerna sålt slut.

-Vi visste att det skulle bli ett högt tryck men absolut inte i denna omfattning. Vi har slagit besöks- och försäljningsrekord igen! När klockan slog 17.00 ökade besöksantalet i en takt jag aldrig tidigare upplevt, säger Sandra Rubin, E-Commerce Manager på Nordicfeel.

Under hösten 2020 är Linn Ahlborg ambassadör för Nordicfeel och hon släppte därmed sin andra parfym Hotshot But Hotter. Parfymen såldes exklusivt på Nordicfeel och kom endast i en begränsad upplaga. Den första doften Hotshot släpptes i slutet av 2018 och har sedan dess varit efterfrågad av Linns följare.