Linn Ahlborg och Nordicfeel lanserar doftuppföljare

Linn Ahlborg och Nordicfeel lanserar doftuppföljare

Den 25 september kl. 17.00 lanserar Linn Ahlborg sin andra parfym Hotshot But Hotter tillsammans med Nordicfeel. Det är en uppföljare till Hotshot som blev en stor succé när den släpptes i slutet av 2018. Nordicfeel har tidigare lanserat parfymer tillsammans med Bianca Ingrosso och Kenza Zouiten Subosic.

Den första parfymen Hotshot lanserades i september 2018 och sålde slut väldigt fort. Sedan dess har Linns följare frågat efter en ny doft. Därför skapades Hotshot But Hotter som släpps den 25 september kl.17.00.

– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera ytterligare en parfym tillsammans med Linn. Eftersom efterfrågan på en ny doft har varit väldigt stor känns det extra roligt att kunna möta kundernas önskemål, säger Sandra Rubin, E-Commerce Manager, på Nordicfeel.

Hotshot But Hotter är en varm och stilren doft samtidigt som den är elegant och exklusiv på personen som bär den. De lekfulla toppnoterna av svartvinbär, bergamott och mandarin kombineras perfekt ihop med noter från hallon, neroli och jasmin. I basen finns vanilj och mysk som ger doften dess eleganta ton.

– Det känns superkul att få göra en andra parfym tillsammans med Nordicfeel. Den här gången ville jag skapa en mognare doft, vilket är en självklarhet för mig då vi alla inklusive jag har blivit äldre sedan den förra lanseringen. Hotshot But Hotter är mer sofistikerad och stilren samtidigt som den känns lekfull, säger Linn.

Hotshot But Hotter EdP 50 ml lanseras den 25 september kl. 17.00 och är en limited edition.

Hur skiljer sig Hotshot But Hotter från den första parfymen?

Den första parfymen var en kvällsdoft som hade en fruktig karaktär av päron och persika som kombinerades med en varm bas av sandelträ och vanilj. Uppföljaren Hotshot But Hotter är en sofistikerad dagparfym med nya doftnoter från svartvinbär, bergamott och mandarin. Återkommande toner som även fanns i Hotshot är jasmin, vanilj och patchouli som ger en spännande effekt.

Toppnoter: Svartvinbär, bergamott och mandarin
Hjärtnoter: Hallon, Rose Absolute, neroli och jasmin
Basnoter: Patchouli, mysk, amber och vanilj