Nordiska Textilakademin blir först i Sverige med e-handelslösningar för utbildningar inom textilbranschen

Nordiska Textilakademin lanserar en digital utbildningsplattform med flexibilitet samt individualitet som ledord. Idén är att studenten skall möjliggöras en individanpassad utbildning baserat på behov.

“Alla har olika anledningar till vad, varför och hur man vill studera och då är det viktigt med en utbildning som är tillgänglig, flexibel och individuell. Det är dags att göra textila yrkesutbildningar tillgängliga för alla! katalog.nordiskatextilakademin.se är tydligt och lättnavigerat”,

säger VD Christian Lundell, Nordiska Textilakademin.

”Nu kan ett företag enkelt erbjuda fortbildning för sina medarbetare och tillsammans med oss bygga upp företagets personliga utbildningserbjudande. Allt ifrån grundkurs i illustrator till materiallära, inköp och design. Vårt system, katalog.nordiskatextilakademin.se är anpassat efter branschens behov av kompetensutveckling”,

säger Creative Director Minna Engström Heino.

I onlineshoppen katalog.nordiskatextilakademin.se är det enkelt att se hur många gånger och vid vilka datum en undervisning sker i den valda kursen så att kunden kan skräddarsy sin utbildning. Distansalternativ erbjuds också på många utbildningar redan nu och utökas ständigt. Även dessa finns i olika nivåer; allt utifrån det som passar kunden.

Det nya systemet innefattar heltidsutbildningar på ett och två år samt yrkeshögskoleutbildning och fristående program med likvärdiga innehåll. Kurser i separata studieblock kan komplettera en ordinarie utbildning, men även köpas oberoende av varandra.

Heltidsutbildningarna startar varje hösttermin och tillsammans med studierådgivaren kan en individuell kursplan planeras. Nordiska Textilakademins system kommer ge möjligheten att studera en heltidsutbildning under flera år och de kurser som examineras blir dokumenterade och vid slutförd heltidsutbildning erhåller studenten ett yrkesdiplom.

Av olika skäl behövs ett flexibelt, individuellt och tillgängligt utbildningssystem för en snabbrörlig textilbransch. I  katalog.nordiskatextilalademin.se finns svaren.

Sveriges flexiblaste utbildningssystem för textilbranschen har blivit verklighet!

Besök www.nordiskatextilakademin.se för mer information.

Direkt till vår onlineshop: katalog.nordiskatextilakademin.se

För mer info kontakta:

VD Christian Lundell