Nya digitala manometerställ från Testo!

Nya digitala manometerställ från Testo!

Praktisk, robust och smart mätteknik

Entreprenörer och tekniker som arbetar med kylaggregat och värmepumpar har nu tillgång till en ny generation digitala manometerställ av fabrikatet Testo, som är världsledande inom mätteknik. De nya instrumenten passar alla användargrupper och mättyper – både traditionella analoga och digitala moderna – och klarar alla utmaningar. De nya digitala manometerställen är enkla att använda och erbjuder snabba mätningar. De har en stor grafikdisplay och kan användas tillsammans med din smartphone. Samtidigt är de maximalt kompakta, helt digitala, extremt robusta och har skyddsklass IP 54. De har dessutom många funktioner som gör det dagliga arbetet på kylaggregat och värmepumpar ännu enklare. De nya digitala manometerställen går också att köpa i färdiga, praktiska mätset – så att du omedelbart är optimalt utrustad för alla mätuppgifter.

testo 550s och testo 557s – Smarta digitala manometerställ med Bluetooth och 2-vägs eller 4-vägs ventilblock

De digitala manometerställen testo 550s och testo 557s gör allt arbete på kylaggregat och värmepumpar enklare än någonsin tidigare. En stor grafikdisplay ger tydligare visning och analys av alla mätvärden, som sedan kan överföras trådlöst till testo Smart-appen. Färdiga mätmenyer guidar dig i arbetet och möjliggör automatisk registrering av viktiga parametrar. Bluetooth-givare kan anslutas trådlöst och automatiskt till instrumentet med en räckvidd på upp till 150 m, vilket gör arbetet med testo 550s och testo 557s ännu bekvämare.

testo 550i – App-styrt digitalt manometerställ med Bluetooth och 2-vägs ventilblock

testo 550i är det minsta helt digitala manometerstället på marknaden, som helt kan styras med en smartphone eller surfplatta. Samtidigt garanterar den maximal tillförlitlighet tack vare sitt robusta instrumenthus med skyddsklass IP54. Den kommunicerar trådlöst och automatiskt via Bluetooth 5.0 med de trådlösa testo SmartProbes-givarna för temperatur, tryck och luftfuktighet och beräknar automatiskt parametrar i testo Smart-appen. testo 550i sparar därmed avsevärt med tid i ditt dagliga service- och underhållsarbete.

testo 552iApp-styrd trådlös vakuumgivare

Den nya vakuumgivaren testo 552i gör det enkelt för användarna. Vakuum mäts trådlöst och slanglöst, via en enda anslutning – utan förlust av köldmedium. Mätvärdena visas på displayen på det digitala manometerstället eller i testo Smart-appen. Givaren kommunicerar via Bluetooth med testo Smart-appen, som har stöd för många intelligenta funktioner (t.ex. grafisk presentation av vakuum-värden). Ett robust, ergonomiskt instrumenthus och beprövad mätteknik gör vakuumgivaren till en kompakt och pålitlig följeslagare.

testo Smart-appen – Alla mätdata kan enkelt överblickas

Allt-i-ett: testo Smart-appen kompletterar de nya digitala manometerställen och andra Bluetooth-kompatibla mätinstrument från Testo på ett optimalt sätt. Mätning och dokumentering kan göras enkelt och mobilt med appen. Intuitiva menyer guidar användaren steg för steg genom konfigurationen och mätningen. Mätdata visas på ett illustrativt och grafiskt sätt, så att resultaten snabbt kan utvärderas. Med bara ett klick kan rapporter skapas direkt på mätplatsen och skickas som PDF- eller CSV-filer via e-post. Appen kan laddas ned utan kostnad.