Mycket väl godkänt igen – tack för värdefull återkoppling!

Mycket väl godkänt igen – tack för värdefull återkoppling!

Även i år får vi mycket väl godkänt av våra kunder i kundundersökningen som nu är avslutad. Vi är glada och tacksamma för all positiv återkoppling, men också för hjälpsamma kommentarer som hjälper oss att utvecklas och bli bättre. Varmt tack för tid och engagemang som ni delat med er av!

Höjt NKI i snitt

Vi höjer vårt genomsnittliga nöjdkundhetsindex (NKI) något, från 77,09 till 78,34 (+1,25 från föregående mätning).

Områden där vi fått höjda kundbetyg

I de många intervjuerna som gjorts har vi fått massor av värdefulla kommentarer om hur vi uppfattas och hur vi kan förbättra oss. Enligt våra kunder presterar vi starkt inom följande fem områden:

• leveranssäkerhet,
  • bemötande,
  • miljöagerande
  • tydlighet
  • kompetens

I samtalen med er har ovärderlig input samlats in, som vi kan lära oss mycket av. Vi uppskattar verkligen att dessa områden rankar så högt eftersom vårt mål är att vara en handlingskraftig och pålitlig energipartner med stort fokus på hög miljöprestanda hos våra tjänster.

Hemsidan och kundportalen uppskattas

Förra året lanserade vi både en ny hemsida och en ny kundportal. Båda har fått högre betyg av tillfrågade som besökt webbplatserna sedan förra året. 95 procent upplever hemsidan som bra eller mycket bra (90 % 2021) och 97 procent upplever kundportalen som bra eller mycket bra (81 % 2021). Vi är glada att det arbete vi gjort uppskattas och fortsätter arbeta med att förbättra dem båda för att vår kundservice ska möta våra kunders förväntningar.

Stärkt miljöprofil

De flesta av er upplever att vi i stort agerar för ett miljömässigt och hållbart samhälle. Vårt upplevda miljöagerande har ökat från förra årets mätning, från 4,13 till 4,3 (skala 1-5). Vi är glada att allt fler känner till vårt långsiktiga hållbarhetsarbete.

Det här kan vi förbättra

I undersökningen har vi fått veta att många av er vill ha mer kontakt, dialog och samarbete med oss. Mer teknisk support efterfrågas också. Vi uppskattar att ni vill höra från oss oftare, så det gör vi gärna.

I undersökningen har vi också fått veta att vi ibland uppfattas som något anonyma. Så vi arbetar vidare med att stärka vårt varumärke i stort och smått.

Vår samarbetspartner

Undersökningen utfördes för tredje året i rad av Supportföretaget TMJ Group AB som har cirka 80 energibolag som kunder. De har en bred energikompetens och har tagit sig tid att lyssna på våra kunders frågor och funderingar. Något som resulterat i sidvis med kommentarer som vi verkligen ser fram emot att läsa för att få ännu bättre koll på vilka behov och önskemål du som kund har.

Tack för all värdefull input!