Fjällfil® Lingon - en smak från skog och mark

Fjällfil® Lingon - en smak från skog och mark

Nu lanserar Fjällfil en ny frisk smak som för tankarna till skog och mark, Fjällfil Lingon 3,7%. Fjällfil är gjord på norrländsk mjölk och smaken kommer från äkta bär utan tillsatta aromer.

-Smaken är helt unik i fil- och yoghurthyllan och något som man helt enkelt inte får missa säger Johannes Eriksson, Product Manager för Fjällfil på Norrmejerier.

Med en fetthalt på hela 3,7% är filen extra krämig och fyllig. Den spritsiga unika karaktären gör att Fjällfil skiljer sig tydligt från all annan fil.

-Fjällfil Lingon är sötsyrlig, rund i smaken och har den där speciella spritsiga fjällkänslan. Man kan tro att lingon och fil inte passar bra ihop men vi har hittat en riktigt god och balanserad smak i den här produkten säger Johan Eriksson Produktutvecklare för Fjällfil på Norrmejerier.

Många fil- och yoghurtprodukter på marknaden innehåller aromer men Fjällfil använder endast äkta bär för att vara en så ren och naturlig produkt som möjligt.

- Vi vet att konsumenterna till stor del väljer Fjällfil för dess unika smaker, renheten och naturligheten och vi är väldigt stolta över att kunna erbjuda ytterligare en Fjällfil med inspiration från skog och mark avslutar Johannes Eriksson.

För mer information, kontakta:
Johannes Eriksson, Product Manager Mejeri
johannes.eriksson@norrmejerier.se

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 365 lokala bönder varav 290 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2,1 miljarder kronor per år.