Nyhet -

Nouvago Capitals Perfect Storm Music Group skriver för brittiska singer-songwritern Amelia Lily

Brittiska singer-songwritern Amelia Lily släpper snart sin fjärde officiella singel "Look Who's Laughing Now" från albumet Be a Fighter. "Look Who's Laughing Now" är skriven av Perfect Storms Lauren Dyson, Jesper Anton Jakobson, Anders Lystell och Jörgen Elofsson, medgrundare till Perfect Storm Music Group.

Albumet Be a Fighter är planerat att släppas den 29 juli, 2013. Den efterlängtade singeln "Look Who's Laughing Now" finns tillgänglig på iTunes den 21 juli.

Amelia Lily var en av finalisterna i det brittiska TV-programmet The X Factor under 2011. Hennes debutsingel "Shut Up (and Give Me Whatever You Got)" släpptes i september 2012 och nådde en andraplats på UK Singles Chart.

Perfect Storm har i dag åtta stycken signerade internationella låtskrivare, som har skrivit och producerat musik till bland annat Kelly Clarkson, Girls´ Generation, Mary J Blige, Björn Skifs, Cover Drive och JaneDear Girls. Målsättningen är att bli nya tidens hitfabrik genom att attrahera fler unga låtskrivare och ge dem en bredare plattform för att skriva på den internationella marknaden.