Omegapoint Group i Umeå växte  25 procent under 2017

Omegapoint Group i Umeå växte 25 procent under 2017

Omegapoint Group AB är ett ledande företag inom cyber- och digital säkerhet med strategiska uppdrag från många av nordens ledande företag och myndigheter.

Omegapoint har sedan företaget grundades 2001 vuxit kraftigt och verksamheten i Umeå växte med mer än 25 procent under 2017. Planen för kontoret i Umeå är att fortsätta fokusera på tillväxt och att leverera projekt med hög kvalitet och kundnöjdhet.

”Vi ser en fortsatt stark efterfrågan på de tjänster som är en del av vår kärnkompetens vilket skapar goda förutsättningar för fortsatt tillväxt.” säger Johan Malmliden, VD och koncernchef Omegapoint Group. ”Omegapoint har en tydlig plan för tillväxt och vi fortsätter investera i vår vision att bli en av marknadens ledande leverantörer av kompetens och lösningar inom den snabbt växande marknaden för cyber- och digitala säkerhetslösningar.”

”Vår tydliga profil med stor och bred kompetens inom bland annat agil utveckling och säkerhetslösningar har positionerat oss som en stark partner i våra kunders digitala transformationsprojekt” säger Mattias Sällström, konsultchef Omegapoint AB i Umeå. ”Tillväxten för vår verksamhet i Umeå är ingen slump utan resultatet av ett erbjudande som stödjer våra kunders transformation”.

Omegapoint Group AB är ett företag med en utpräglad kompetenskultur med ett långsiktigt fokus på att ständigt utvecklas genom sina medarbetare. Omegapoint rankas konsekvent som en av landets bästa arbetsgivare för marknadens bästa IT-konsulter. Kompetensutveckling är hjärtat i Omegapoint’s syn på personlig utveckling och Omegapoint har cirka 270 anställda fördelade på kontoren i Umeå, Stockholm, Göteborg och Malmö