Berget. Snö. Vind. Puder. Friåkning. Friheten. Nuet. Adrenalinkick. Utsatthet. Elevenate.

Passionen går inte att ta miste på när du kommer i kontakt med Elevenate. Här designas det plagg där funktion och design står i främsta rummet. Inga kompromisser sker utan tvärtom, allt som behöver förstärkas ges den omsorgen redan på ritbordet. Det gör att Elevenates plagg klarar av att möta alla de tuffa förhållanden som åkare möter, på hela berget.

- Vi tar fram de plagg som vi och våra vänner vill ha på oss i mötet med berget. Vi skapar det som är sant för oss och vår livsstil, Elevenates plagg upprätthåller en designtradition där vi redan på ritbordet väver in allas erfarenheter av vad som ytterst krävs av varje plagg, säger Tobias Hökeberg, CMO Elevenate, eftertänksamt när vi möts för att tala digital närvaro.

Omniarchs analysrapport landade på Elevenates bord under hösten och inrymmer en rad insikter om hur Elevenate kan arbeta för att stärka hela sin digitala närvaro, där e-handel är en del. Mattias Heurlin är VD och säger så här om Omniarchs Digital Assessment:

- Vi tog in Omniarch för att få en extern parts ögon på vad vi redan gör väldigt bra idag. En del av vad som lyfts i analysen fanns i vår pipeline sen tidigare, vilket är ett bevis på att vi är på rätt spår. Vidare har vi fått en tydlighet till oss om metoder för att stärka vår en-till-en-dialog med våra kunder, öka servicegraden och ta fram bättre produkter.

Omniarch öppnade sitt femte kontor hösten 2022 i Åre där vi huserar hos House Be och delar lokaler med många andra driftiga entreprenörer. Åre-profilen Micke Raittila, tillika senior project manager hos Omniarch, har lett arbetet med att belysa Elevenates digitala affär i en Digital Assessment:

- Jag har förmånen att bo och arbeta på en plats i Sverige som förutom skidåkning i världsklass bjuder på ett gynnsamt företagsklimat. Det finns en framåtanda och glädje i Åre som jag inte upplevt någon annanstans. Omniarchs arbete med Elevenate öppnar för en fortsatt aktivering av varumärket i alla kanaler och kommer att kunna ligga till grund för anpassningar utifrån kundernas digitala närvaro.

Om Elevenate
    Elevenate
    designar, tillverkar och säljer tekniskt avancerade funktionskläder för alpina aktiviteter. Produkterna kombinerar friåkares lekfullhet med bergsguidens kompromisslösa syn på utrustning. Decennier av beprövad erfarenhet på berg runt om i världen går in i varje söm och varje detalj. Elevenate grundades 2011 och har sin bas i Åre.

Om Omniarch

E-handelsbyrån för digital tillväxt - Omniarch - hjälper e-handlare, retailers och varumärken att växa och accelerera sin digitala affär. Ett kraftfullt verktyg i vårt arbete är vår Digital Assessment som belyser: Strategisk position, försäljning, UX, organisation, trafikanskaffning, webbanalys mm. En DA är således både ett kraftfullt och ett värdeskapande verktyg.