Charlotte Järeby Hellman, ny styrelseledamot i Kompetensföretagen.

På årsmötet för Kompetensföretagen valdes Charlotte Järeby Hellman, COO på OnePartnerGroup till ny styrelseledamot.

Kompetensföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag med verksamhet inom rekrytering, omställning och bemanning. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger. Ungefär 1.8 procent av Sveriges arbetsföra befolkning arbetade 2021 för ett av Kompetensföretagens medlems­företag och under 2021 kom 191 700 personer i sysselsättning via ett av medlems­företagen.

- Jag känner mig hedrad att jag fått förtroendet av Kompetensföretagen och dess styrelse att vara med och bidra och fortsätta verka för branschens bästa. Jag ser fram emot att kunna vara med och påverka och stötta upp våra medlemsföretag i en tid där kompetensfrågorna ligger så högt på agendan hos många företag i Sverige, säger Charlotte Järeby Hellman.

Styrelseuppdraget gäller from maj 2022.

• rekrytering
  • hr
  • karriär
  • bemanning
  • arbetsmarknad

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamt på 40 orter med drygt 2600 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?