Opel inför tre års bekymmersfritt ägande med 3x3 för Vivaro och Movano

Från och med modellår 2011 ingår 3 års serviceavtal, 3 års Opel Assistance och 3 års garanti till Vivaro och Movano. Med 3x3 får kunderna ett extra tryggt ägande under de tre första åren. Detta gör det dessutom mycket enklare för kunderna att beräkna de framtida kostnaderna. 3x3-paketet följer med bilen till nästa ägare om kunden säljer bilen under perioden.

Rätt service är a och o för en fungerande bil och särskilt viktigt är det för transportbilar. I 3x3 är service nummer ett, två och tre inkluderade och därmed utan kostnad, vilket är av stort värde för alla typer av kundgrupper. Med tre år avses 36 månader eller 10 000 mil, beroende på vilket som uppnås först. För Vivaro med 2.0-liters motor med DPF samt alla versioner av Movano gäller 36 månader eller 12 000 mil.

Opels transportbilar skyddas av fabriksgaranti de två första åren. Därefter förlänger Opel garantin upp till tre år eller 10 000 mil, beroende på det som först uppnås.

Med Opel Assistance riskerar kunden aldrig att bli stillastående. Föraren får snabbt hjälp vid driftsstopp, med bärgning och hyrbil. Opel ser därmed till att resan så fort som möjligt kan fortsätta.

Text och bilder kan laddas ner från http://media.opel.com

Opel Sverige AB marknadsför Opels person- och lätta transportbilar i Sverige. Företaget har 65 anställda varav hälften arbetar med den svenska marknaden och övriga med alla de nordiska länderna. Kontoret ligger i Marievik på Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel ca 110 försäljningsställen och ca 140 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på drygt 2 % i Sverige.