Opus Bilprovning stödjer Barncancerfonden

Opus Bilprovning stödjer Barncancerfonden

För oss finns det mer än fordonssäkerhet och miljöarbete som är viktigt här i världen. Därför har Opus Bilprovning valt att stötta Barncancerfonden genom att bli Barncancerfondens Barnsupporter. Vi ger vårt stöd för sjätte året i rad och hoppas att fler runt om i Sverige ska göra detsamma.

Barnsupporter Företag Webbknapp

Vi vet att det finns många familjer där ute med barn som har drabbats av cancer. Barn som idag har en mycket bättre chans att bli friska tack vare arbetet som Barncancerfonden stödjer och är en del av. Det tycker vi är väldigt viktigt och vi är stolta över att få hjälpa till med detta fina arbete.

Förutom att Barncancerfonden stödjer cancerforskning, informerar om cancer och ger råd till drabbade hjälper de även familjer att få chansen att spendera julen tillsammans, även om ett av barnen har drabbats av cancer. Det kan till exempel bli ett anpassat julfirande på sjukhuset eller med hjälp av extra vårdinsatser i hemmet.

Om du har ett företag och vill stödja Barncancerfonden precis som vi gör hittar du mer information på www.barncancerfonden.se. Om du är privatperson kan du hitta information om hur du stödjer arbetet på www.barncancerfonden.se. Det kan bli en fin julgåva till någon som redan “har allt”.

Kör försiktigt i gryning och skymning

Så här på vintern står solen lågt och kan blända, framför allt i gryning och skymning. Det i kombination med snö eller isfläckar kan göra det ännu svårare att upptäcka faror i vägkanten. Vilda djur eller fotgängare kan vara svåra att se, så kör långsamt och extra uppmärksamt.

På kvällarna är det tyvärr många som glömmer bort att ta på sig ordentliga reflexer. Var även där uppmärksam och föregå själv med gott exempel. Ett par extra reflexer kostar inte många kronor men kan rädda liv.