Vi kämpar för livet tillsammans med Barncancerfonden!

Opus Bilprovning stödjer Barncancerfonden med en julgåva. Det är vårt sätt att bidra till deras otroligt viktiga arbete under det kommande året, precis som vi gjorde under det föregående.

Vi på Opus Bilprovning är måna om barns trygghet både i vardagslivet och i trafiken. Vi har bland annat skrivit artiklar om detta och tipsar gärna föräldrar om sätt som de kan förbättra säkerheten i trafiken på. Därför känns det naturligt för oss att skänka pengar till en organisation som fokuserar på att hjälpa just barn och deras familjer.

Cancer är nog något av det sista som man som förälder vill föreställa sig att ens eget barn skall drabbas av. Tyvärr är det verklighet för många och det är något som drabbar hela familjen. Extra svårt kan det vara så här i december när man ser hur andra glatt firar jul, medan man själv bara önskar sig en enda sak i julklapp – ett friskt barn. Vi hoppas på att vårt bidrag skall hjälpa den oerhört viktiga cancerforskningen och även bidra till det stöd som Barncancerfonden ger till barn och deras familjer, bland annat genom olika aktiviteter, information och stödprogram.

Genom vårt bidrag kan vi stolt säga att vi tillhör Barncancerfondens Vänföretag.

Skänk gärna pengar till dem ni också! Det går till ett ändamål som stödjer barn och deras familjer när de behöver det som mest. I Barncancerfondens julbutik hittar ni julklappar av olika slag som verkligen gör skillnad. Företag kan givetvis bli vänföretag precis som vi på Opus Bilprovning är. Då får ni tillgång till bra material som underlättar det för er att sprida det till ännu fler!

Opus Bilprovning vill med detta bidrag och genom att sprida budskapet till så många vi kan, skicka en extra tanke och stöd till de familjer som har barn som lider av cancer och med en önskan om att även de barnen ska få fira en frisk jul tillsammans med sina familjer.