Flowbird gäller när du ska betala parkeringsavgiften
Från och med den 8 december är det en app som gäller på kommunens parkeringar: Flowbird. Du som inte använder dig av en app kan betala med med kort, sms, swish och blipp i parkeringsautomaterna. Även möjligheten att betala med mynt fortsätter i de automater där många idag betalar med mynt.
Örebro kommun hade tidigare tre appar upphandlade, men har nu alltså Flowbird som ensam leverantör med der