Ballerina Bites – klassisk kaka i helt nytt format

Ballerina Bites – klassisk kaka i helt nytt format

Ballerina lanserar nu något helt nytt – Ballerina Bites. Ballerina Bites är chokladdoppade rån med krämig fyllning och kommer i smakerna nougat och jordgubb.

Ballerina Original, Sveriges mest älskade kaka, får en ny kompis när Ballerina utökar sitt sortiment med Ballerina Bites. Ballerina Bites är ett helt nytt kex med en fantastisk kombination av spröda rån och krämig fyllning – allt doppat i härlig mjölkchoklad. Produkten lanseras i två smaker - klassisk nougat och sötsyrlig jordgubb.

Redan 1963 lanserades Ballerina Original och har sedan dess varit Sveriges bäst säljande kaka. Kakan har följt med på både picknickar, utflykter och fikapauser, året runt och med gammal som ung.

Med lanseringen av Ballerina Bites hoppas Göteborgs Kex nu även på att nå ytterligare en situation, nämligen filmstunden. Filmtemat går som en röd tråd i lanseringen och Ballerina Bites är den första Ballerinaprodukten någonsin i påse – en härlig flört med konfektyr. De små bitarna är perfekta att hälla upp i en skål till ”TV-fikat” framför en riktigt bra film.

- Ballerina har funnits i svenska folkets hjärtan sedan 1963 och därför är det extra roligt att kunna kombinera den älskade nougatfyllningen på ett nytt sätt tillsammans med ett frasigt rån. Det frasiga rånet tillsammans med chokladen gör produkten försvinnande god, men samtidigt lätt och luftig så att den inte blir för mäktig, säger Carin Skoghagen Produktchef för Ballerina.

Ballerina Bites lanseras i butik från vecka 16. Priset är cirka 22,90 kronor.