Henrik Julin på plats som ny vd för Orkla Foods Sverige

Henrik Julin på plats som ny vd för Orkla Foods Sverige

Idag, den 2 maj, gör Henrik Julin sin första dag i rollen som ny vd för Orkla Foods Sverige. Efter tre år i systerbolaget Orkla Confectionery & Snacks är han nu tillbaka på den arbetsplats där han en gång inledde sin karriär.

Henrik Julin började sin yrkesbana som säljare i dåvarande Ekströms/Önos redan 1992. Efter att ha haft flera olika positioner inom företaget och därefter två år som vd i systerbolaget Orkla Confectionery & Snacks är han nu tillbaka på Orkla Foods Sverige. Den här gången i rollen som vd.

– Jag ser mycket fram emot att ta över som vd och att tillsammans med alla kunder och kompetenta medarbetare utveckla företaget vidare framåt.

Mat och dryck har inte bara varit följt honom som en röd tråd genom arbetslivet, utan är ett stort intresse även privat.

Vilken är din favoritprodukt ur Orkla Foods Sveriges sortiment?

– Mitt kylskåp är aldrig tomt på Kalles Kaviar och ketchup från Felix.