Anamma VegoCapricciosa

Njut av veganska pizzor från Anamma till fredagsmyset

Pizzatreden håller i sig, och efterfrågan på goda veganpizzor, som är ett mer hållbart alternativ, ökar. Nu finns fyra pizzor från Anamma i frysdisken.

- Pizzorna släpptes ut redan i förra veckan och vi ser en mycket positiv respons i sociala medier, där bilder av pizzorna dykt upp i olika veganska och vegetariska forum. Behovet av riktigt goda och enkla veganska lösningar som man kan njuta av både hemma och på språng har varit utgångspunkten för vår satsning, säger Karolina Bjurehag, T f Marknadschef för Anamma på Orkla Foods Sverige.

Anammas frysta veganska pizzor finns i följande varianter:
Måltidspizzor; VegoCapricciosa och VegoMexicana med stenugnsbakad surdegsbotten. Minipizzor: VegoVesuvio och VegoTexMex med stenugnsbakad panpizza-botten.

På VegoMexicana och VegoTexmex har vi bland annat använt Anammas goda Vegofärs och till VegoCapricciosa och VegoVesuvio har vi utvecklat en ny vegansk skinka!

Taggar

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimartsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Presskontakt Communication Manager Mediefrågor främst kopplat till mat och dryck från Orkla Foods Sverige.