Sillen gästar Musselbaren för att fira Abbas 180-åriga födelsedag

Sillen gästar Musselbaren för att fira Abbas 180-åriga födelsedag

På lördag, den 14 april, kommer sillen på besök till Musselbaren. En möjlighet att ta del av en historisk och kulinarisk upplevelse med inspirerande mat och dryck i fokus. Tillsammans med Abba, som fyller 180 år, OP Anderson, Martin & Servera och Sigtuna Öl får du en kväll i delikatessens tecken.

Abba/Orkla Foods Sverige bjuder även på en rundtur i det 16 000 kvm stora Bergrummet i Kungshamn. Där får du se hur olika råvaror hanteras innan de blir till exempelvis Abba inlagda sillar, Grebbestads ansjovis och Kalles kaviar. Låt dig fascineras av den tradition och det genuina hantverk som gjort det möjligt för Abba att under 180 år ge oss läckerheter till både vardag och fest. Varmt välkomna!

Rundtur i Bergrummet, begränsat antal platser, endast förbokning via telefon 0523-23377 eller mail kleven@musselbaren.se.

15.30 Samling på Musselbaren, Kleven
15.45 Båtfärd till Kungshamn
16.00 Guidad visning av Bergrummet bland sill och rom
17.10 Båtfärd tillbaka till Musselbaren, Kleven

10 rätters avsmakningsmeny på Musselbaren, begränsat antal platser, endast förbokning via telefon

0523-23377 eller länk nedan.

17.30 Välkomstdrink
18.00 Dags att avnjuta havets läckerheter tillagade av Musselbaren och kockar från Abba/FoodSolutions på Orkla Foods Sverige. Bland många höjdpunkter bjuds det under kvällen även på intressanta berättelser från Abba, OP Anderson och Musselbaren
00.00 Tack för idag!

För mer information om meny och hur du bokar bord besök Musselbarens hemsida.