OLW:s limited edition-sommarchips 2019

Årets goda sommarnyhet – favoritchipsen tillbaka på hyllorna!

Förra året lanserade OLW två sommarchipssmaker – Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies. Potatischipsen, som var en limited edition under sommaren, gjorde omedelbart succé. På konsumenternas begäran, och lagom till att längtan efter sommaren sätter in, gör chipsen nu äntligen en efterlängtad comeback i butik.

Stockholm, 14 mars: Förra årets sommarchipssmaker från OLW blev en succé och sålde fort slut i butikerna. Många konsumenter har hört av sig och önskat chipsen tillbaka. Återigen har OLW lyssnat på sina chipsälskare och beslutat att fjolårets stora sommarsuccé får komma tillbaka även denna sommar.

– Just smaken vet vi är a och o när det kommer till val av snacks. Dessa två chips försäljningssuccé är verkligen bevis på det. Inspirationen till chipssmakerna kommer från amerikanska södern med deras starka BBQ-tradition och tar fasta på gemenskapen och matglädjen runt sommarens grillstunder. Det är kul att konsumenten blivit alltmer nyfiken på att testa nya och lite hetare smakkombinationer - och vi vill gärna bidra till ytterligare smakäventyrlighet,säger Sofia Johard, Produktchef OLW.

OLW:s limited edition-sommarchips, Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies, lanseras under vecka 15 och säljs under en begränsad period. De passar perfekt till vårens och sommarens heta grillkvällar.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.