Återkallelse av Felix Små Delikatessköttbullar

Återkallelse av Felix Små Delikatessköttbullar

Orkla Foods Sverige återkallar Felix Små Delikatessköttbullar. Anledningen är att ett antal förpackningar av misstag fått felaktiga ingredienser vid tillagning och innehållet överensstämmer därför inte med innehållsdeklarationen. Produkten kan innehålla ägg som kan ge allergiska reaktioner.

Återkallelsen gäller nedan produkter:

Artikelnr Produkt Bäst-före-datum
03951 Felix Små Delikatessköttbullar 600 g, (Batch 1811940326) 30.11.2019
03952 Felix Små Delikatessköttbullar 920 g, (Batch 1811941066) 30.11.2019
03951 Felix Små Delikatessköttbullar 600 g, (Batch 1811940329) 01.12.2019
03950 Felix Små Delikatessköttbullar 420 g, (Batch 1811941743) 08.12.2019
03950 Felix Små Delikatessköttbullar 420 g, (Batch 1811941744) 09.12.2019

– Vi ser givetvis allvarligt på det inträffade. Våra kunder och konsumenter ska kunna lita på att vi levererar produkter med rätt innehåll. Därför drar vi omedelbart in den felaktiga produkten, kommenterar Åsa Jönsson, kvalitetschef Orkla Foods Sverige.

Konsumenter som har köpt av ovanstående produkt kan vända sig till Orkla Foods Sveriges konsumentkontakt: konsumentkontakt@orklafoods.se, 020-75 00 10.

Orkla Foods Sverige gör god mat som gör gott. Vi ser till att du kan äta mer av det som är gott för dig, din hälsa, miljön och för samhället i stort. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.