Alexandra Callegari Lindholm blir Orkla Foods Sveriges nya HR- och kommunikationsdirektör

Alexandra Callegari Lindholm blir ny HR- och kommunikationsdirektör på Orkla Foods Sverige. Alexandra kommer närmast från E.ON Sverige där hon har arbetat sedan 2004.

Den 3 oktober 2016 tillträder Alexandra Callegari Lindholm som ny HR- och kommunikationsdirektör på Orkla Foods Sverige. Hon har tidigare haft flera tjänster som HR-chef inom E.ON, senast som HR-chef på E.ON Elnät Sverige i Malmö.

– Det kommer bli spännande att ta sig an en ny utmaning i en för mig ny bransch. Samtidigt kommer det bli roligt att arbeta på ett företag med ett så brett sortiment av produkter som jag och många med mig har en nära relation till. Jag ser fram emot att lära känna alla medarbetare och tillsammans med dem positionera Orkla Foods Sverige som en attraktiv arbetsgivare, säger Alexandra Callegari Lindholm.

Alexandra har en magisterexamen i arbetsrätt från Lunds universitet och har tidigare arbetat på bland annat FN:s internationella arbetsorganisation, ILO, i Genève. Hon har flera gånger kvalat in på listan över Framtidens kvinnliga ledare som utses av chefsorganisationen Ledarna. Som ny HR- och kommunikationsdirektör kommer hon att ingå i Orkla Foods Sveriges ledningsgrupp.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Alexandra till Orkla Foods Sverige. Hon har en erfarenhet och kompetens som kommer att gynna hela företaget, säger Henrik Julin, vd.