Cecilia Isaksson Sajland ny hållbarhets- och innovationsdirektör på Orkla Foods Sverige

Cecilia Isaksson Sajland tillträder som ny Hållbarhets- och Innovationsdirektör på Orkla Foods Sverige, med det övergripande ansvaret att driva och utveckla bolagets hållbarhetsagenda och innovationsarbete.

- Cecilia kommer in med värdefulla perspektiv, inom både klimat, miljö och hälsa, för att fortsätta utveckla vårt hållbarhetsarbete. Med Cecilias gedigna erfarenhet av hållbarhet inom livsmedelsbranschen, i kombination med kunskap kring vår affär samt en förmåga att realisera våra hållbarhetsambitioner har jag stort förtroende för henne, säger Henrik Julin, VD på Orkla Foods Sverige.

Cecilia Isaksson Sajland har jobbat på Orkla sedan 1998, bland annat som marknadsdirektör.

- Livsmedelsindustrin behöver ställa om och det snabbt. Den mat vi äter har stor påverkan på vår förmåga att uppnå klimatmålen och som en av Sveriges största livsmedelsproducenter är det därför självklart för oss att också vara en del av lösningen. Jag ser fram emot att fortsätta den fina resa vi har påbörjat, säger Cecilia Isaksson Sajland, Hållbarhets- och innovationsdirektör på Orkla Foods Sverige.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 10 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.