Christian Bona är ny försäljningsdirektör på Abba Seafood

Christian Bona är ny försäljningsdirektör på Abba Seafood

Christian Bona tar över tjänsten som försäljningsdirektör på Abba Seafood, med ansvar för den svenska dagligvaruhandeln. Bona kommer senast från rollen som VD för European House of Beds Sweden AB.

Christian Bona har över 20 års erfarenhet av sälj- och marknadsarbete inom konsumentprodukter, med bland annat många års anställning inom SCA.

– Vi är jätteglada och stolta över att Christian har valt att börja hos oss, säger Johan Sundelin, VD Abba Seafood. Christians gedigna bakgrund och långa erfarenhet av konsumentmarknaden kommer att ge oss alla möjligheter till fortsatta framgångar på Abba.

Christian Bona tillträdde sin nya tjänst på Abba Seafood den 13 februari 2012. Han ersätter tidigare försäljningsdirektören för Abba Seafood, Carina Hanson, numera VD för Estrella.

Abba Seafood AB är Sveriges främsta leverantör av mat från havet. Abba Seafood tillverkar livsmedel bl a under varumärkena Abba, Kalles, Grebbestads, Ejderns och Svennes. I sortimentet finns bl a sill, ansjovis, matjes, caviar, kaviar, pastejer, fiskbullar, tonfisk, musslor och skaldjur. Produktion sker vid företagets fabriksanläggning i Kungshamn. Abba Seafood AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.

Presskontakt Communication Manager Mediefrågor främst kopplat till mat och dryck från Orkla Foods Sverige.

Presskontakt Communications Manager Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery and Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.