Dundersuccé för OLW:s Instagramsatsning #saycheezwithFooo

Dundersuccé för OLW:s Instagramsatsning #saycheezwithFooo

I lördags fick äntligen vinnarna i OLW:s Instagramtävling möta bandmedlemmarna i Sveriges mest kända pojkband The Fooo Conspiracy. De tre lyckliga vinnarna, Carl, Wilma och Mira hade valts ut bland över 3000 tävlingsbidrag.

I lördags var årets höjdpunkt för varje Foooer. The Fooo Conspiracy spelade för ett utsålt Ericsson Globe. Inför konserten anordnade OLW tillsammans Live Nation en tävling där vinsten var en träff med bandet innan konserten. Tävlingsreglerna var enkla: ta en bild på dig själv med ditt bästa leende och dela bilden på Instagram under #saycheezwithFooo.

Tävlingen blev en succé och tävlingsbidragen strömmande in. Tävlingen som gick under parollen ”say cheez with Fooo” pågick i fyra dagar och lanserades endast på Instagram. Redan första dygnet hade över 10 000 gillat inlägget på bandets officiella Instagram och när tävlingen avslutades hade över 3 000 tävlingsbidrag skickats in.

- Tillsammans med Live Nation skapade vi en interaktiv kampanj som kopplade ihop OLW cheez med bandet The Fooo Conspiracy på ett lekfullt sätt. Bandet har vuxit sig starka i sociala medier och har byggt upp en stor fangrupp, Foooers, som ständigt följer bandet. Därför kändes en tävling på sociala medier helt rätt och hashtagen #saycheezwithFooo växte fram, säger Stina Petrini, Kommunikationschef Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

OLW cheez är ett varumärke som står för lekfullhet och vill vara inkluderande. The Fooo Conspiracy är just nu det mest kända pojkbandet i Sverige och växer mest i åldersgruppen ungdomar 9-20 år, en målgrupp som är viktig för OLW cheez. På plats under konserten fanns självklart även det populära nyhetsprogrammet Lilla Aktuellt som passade på att intervjua en av OLW:s tre lyckliga vinnare. Carl Ullström, 12 år gammal, var jätteglad över att äntligen få träffa medlemmarna i sitt favoritband The Fooo Conspiracy. Se gärna intervjun i Lilla Aktuellt som sändes igår, 14 september på svt.se/ barnkanalen