Favorit i repris: Abba relanserar Slottskaviar!

Favorit i repris: Abba relanserar Slottskaviar!

Slottskaviaren försvann ur Abbas sortiment 2006, till många kockars besvikelse. På grund av den stora efterfrågan från restaurangköken återlanserar Abba Seafood nu produkten i storhushållsförpackning.

Protesterna blev många när Abba Slottskaviar lades ned för två år sedan. Flera kockar hörde av sig till Abba och frågade efter sin gamla favorit. I höst kommer den populära smaksättaren därför åter att finnas tillgänglig på restaurang- och storköksmarknaden.

- Slottskaviaren har en särställning som smaksättare. Det finns helt enkelt inget substitut, vilket har blivit väldigt tydligt för oss på Abba Seafood när vi har talat med köksmästare och kockar runt om i landet. Vi är glada att nu kunna gå våra kunder till mötes och åter erbjuda Slottskaviaren till de svenska restaurangköken, säger Marie Friberg, produktchef på Abba Seafoods Foodserviceavdelning.

Abba Slottskaviar, med sin karaktäristiska sälta, fungerar utmärkt som smaksättare i till exempel Janssons frestelse, i såser, paneringar och inläggningar. När den nu relanseras, kommer den förpackad i praktisk och återvinningsbar PET-burk istället för, som tidigare, i plåtburk.

Produktinformation
Abba Slottskaviar säljs i PET-burkar om 605 g. Produkten finns tillgänglig hos grossist från vecka 47.

Marie Friberg, produktchef Foodservice,
Abba Seafood, tfn 031-701 44 75

Om Abba Seafood
Abba Seafood AB är Sveriges främsta leverantör av mat från havet. Företaget omsätter årligen ca 1 miljard svenska kronor har ca 350 tillsvidareanställda. Abba Seafood tillverkar livsmedel under varumärkena Abba och Kalles. I sortimentet finns sill, ansjovis, matjes, caviar, kaviar, pastejer, fiskbullar, tonfisk, musslor, skaldjur och fryst middagsfisk. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Kungshamn. Abba Seafood AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.

Läs mer om Abba Seafoods storköksprodukter på: www.abbafoodservice.se